Fick testa tålamodet i dag

Ramadan dag 2. Turligt nog startade jag med lite Koranrecitation medan jag gjorde mig i ordning för att gå till jobbet. Jag behövde nämligen allt lugn och tålamod jag kunde uppbringa. Ni vet, det var en sådan där dag då man nästan behöver andas i påse för att lugna ner sig. Stress, ilskna telefonsamtal, ny kollega som behöver hjälp och en massa jobb på hög. Pust. Fick lägga mig i arbetsplatsens massagestol en liten stund mitt på dagen för att försöka mota den allt starkare huvudvärken. Och eftermiddagen hade sånt tempo att jag tappade tidsuppfattningen och så plötsligt hade det gått 3 timmar. Utpumpad körde jag till affären, handlade hem det som behövdes och strax efter att jag kom hem så ringde telefonen. Det var inget roligt samtal, utan personen som ringde (som är närstående) sa en rad sårande och förolämpande saker. Jag fick verkligen anstränga mig allt vad jag hade för att inte explodera. Alhamdollilah, jag klarade att behålla lugnet. Alhamdollilah. Kände mig riktigt låg då jag lagt på luren och tröstade mig med dagens portion av Koranläsning och konstaterar nu, då jag lugnat mer mig en stund, att jag ändå är glad att jag inte tappade tålamodet. Snart dags att försöka vila ett tag och i morgon är en annan dag. Må Allah underlätta.

Önskar er alla en fridfull natt.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

