Ramadan inställning

Salam

Jag har bestämt mig för att skriva på morgonen istället för att göra det på kvällarna. Efter iftar finns det en hel del saker att göra och man hinner knappast med allt, dessutom tänker jag föröka undvika att sitta, ligga eller stå stilla efter maten, min mage vägrar att arbeta snabb och det blir väldigt tung när man ska gå och lägga sig och när man ska upp och äta suhur.

Jag insåg det tunga med mage igår när kl. 00:30 skulle jag gå och lägga mig och vila innan suhur och magen var lika full och tung som innan. Jag måste försöka röra mig mycket den korta tiden mellan iftar och suhur så att det inte blir lika jobbigt och det är inte så att vi äter mycket, efterrätt har vi pratat om men inte lyckats få den till.

Hur som helst, igår var min första dag på jobbet, lugnt och fint som Madagaskars pingviner skulle säga (mina barns favorit tecknad). Ingen huvudvärk eller törst, inte ens hunger, så man kan säga att det fungerade bra.

Jag var full koncentrerade på det jag skulle göra och det gick. Den enda stunden där jag kände att halsen blev torr var på dagens sista möte kl. 15 men törsten försvann lika snabb som den kom. Några gånger kände jag mig lite yr på väg hem men jag försökte blunda och vila när jag satt på bussen och sedan på tåget.

Hemma fick jag vila en ”kort stund”, nästan två timmar som hjälpte för jag var pigg efter det.

Jag hade en hel del förberedelse inför mitt sista möte i går, det var ett fortsättningsmöte på ett som inte hade slutat bra vecka innan. Jag viste att jag kanske var tvungen att vara hård och att det skulle bli en kamp. Jag mindes ett annat uttryck från en annan tecknad serie mina barn gillar, de ser dem så ofta att jag kan nästa alla uttryck, Ninjago, där mästaren fråga sina lärjungar om hur man besegrar en fiende. Svaret, genom att göra den till din vän.

OK, det plus Ramadan kan bara leda till att jag måste hålla mig lugn och försöka vara snäll och det fungerade. Jag märkte att till och med mitt sätt att tala smittade av sig och vi alla höll oss lugna och vi lyckades lösa alla problem, faktum är att jag fick precis som jag ville utan att bråka eller tvinga dem. Varför använder vi inte oss av Ramadan inställning året runt?

Jag låter frågan vara obesvarad, alla har sina egna svar och mitt vill jag behålla för mig själv, min fru läser nämligen bloggen och jag vill inte ha henne bakom mig resten av året med sa du inte så!

Salam

Detta inlägg publicerades i Juan V. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar