En dag kvar

Salam,

Jag fick veta idag, vid suhoor, att Egypten också kommer att fira Eid på måndag. Då kommer vi i fas med Sverige.

Idag följd min son Ibrahim igen till Tarawih, han bad i början men sedan tröttnade han och satte sig vid en av pelarna och väntade på mig och sina morbröder tills vi var färdiga.

Det känns lite speciellt att veta att Ramadan går in i sin sista dag. Det är mycket som har hänt och mycket som jag är glad över. Att för första gången uppleva tarawih och fajr bön som något jag vill göra inte för att jag måste men för att jag vill var verkligen bra och upplyftande.

Att mina barn följd med till tarawih var också något jag är glad över.

Nybakat bröd
Idag efter tarawih bönen när vi kom tillbaka hem satt min fru, min dotter och min andra son och hjälpte mormor att baka bröd, vi alla satt ute och åt av den nybakade bröd och njöt av natten. Det är också något speciellt att kunna se himlens stjärnor så tydlig, som sagt det var en skön kväll i väntan på Ramadans sista dag.

Bröd

Imorgon blir det en del arbete för att förbereda Eid firande och alla är glada för det.

Salam

Det här inlägget postades i Juan V. Bokmärk permalänken.

Kommentera

